Garden Koala-Ayvalı Sera-Yanko, üç firmanın da logoları ve kurumsal kimlikleri yenilendi. Üretim ve ithal ürün seçimlerindeki kalite giderek artıyor. Anlaşılan, üretimde ve pazarlamada, ithalat-ihracat dengesindeki rasyonellerin, verimlilik üzerinden yeniden tanımlanması oldukça önemli.
Piyasa odaklı pozitif gelişme…
Garden Koala-Ayvalı Sera-Yanko, üç firmanın da logoları ve kurumsal kimlikleri yenilendi. Sosyal medya üzerinden de bu değişikliği gözlemek mümkün oluyor. Bu değişim, Garden Koala, Yanko ve Ayvalı Sera’nın 2017 yılbaşından bu yana süren başarılı entegrasyonlarının devamı. Kuruluşları sadece logolara ve kurumsal kimliklerindeki modern görsel değişime bakarak değerlendirmek yanıltıcı olabilir. Bu entegrasyon ve yenilenme, piyasa odaklı pozitif gelişme stratejisinin bir parçası gibi de görünüyor. Anlaşılan üretimde ve pazarlamada, ithalat-ihracat dengesindeki rasyoneller, verimlilik üzerinden yeniden tanımlanırsa daha güvenli bir yol haritası ortaya çıkıyor.
Sektörün olgunlaşması…
Garden Koala Genel Müdürü Ahmet Fatih Çiçek ile Eurasia Plant Fair İstanbul 2017 öncesinde Adana’da yaptığımız görüşmeden edindiğimiz olumlu izlenimin 2018 yılında da devam ettiğini söyleyebiliriz. Hem üretim, hem de ithalat olarak ürünlerin seçimi ve sunumundaki kalite piyasanın talebini ve arzusunu arttıran bir rol oynamaya devam ediyor. Garden Koala’nın Adana’daki bahçe market içinde müşterileri için küçük ve şık bir kafe oluşturulması bile bütünlüklü yaklaşımının ürünü. Garden Koala, yeni yüzüyle yer aldığı Flower Show’da ilgi görmüş ve dikkatleri çekmişti… Lakin malumunuz olduğu üzere, bizim sektördeki yeni ve başarılı adımlara gösterilen ilgi genellikle biraz sessizce olur. Biz buna, “mesleğin ve sektörün olgunlaşması” diyoruz.
Uluslararası piyasaya uyumlu gelişme…
Fuar sonrası 2017 Aralık ayı sonunda gerçekleştirdiğimiz Adana-Mersin seyahatimizde gördük ki, Garden Koala Genel Müdürü Ahmet Fatih Çiçek, bu süreci pozitif bir enerjisiyle başarılı bir şekilde yönetiyor. Çiçek’in bölgedeki üreticilerle kurduğu diyalog gösteriyor ki, tecrübe ve birikim, üretim, tedarik ve pazarlama üçlüsünün etkinliğini arttırıyor. Yani deneyimle birlikte bunu değerlendirebilecek insan unsuru çok önemli. Süs bitkileri sektörünün büyüme dinamiklerini oluşturan, uluslararası piyasaya uyum sağlamış kuruluşların büyümesi ve çoğalması, üreticiler lehine pastanın büyümesi demektir. Sektörün ve mesleğin geleceği muhtemelen bu yolu takip edecek.
Türkiye’nin Bahçe Merkezi
Süs bitkileri sektörünün geleceği açısından en önemli konu, piyasanın zaman içinde çok yönlü olarak tahmin edilebilir, öngörülebilir olmasıdır. Bu gerçekleştikçe sektörel stabilizasyon artar, verimliliği ve kaliteyi yükselten reorganizasyonlara imkan sağlar. Bunun yolunun da sektör içi profesyonelleşmeden, iş bölümü ve uzmanlaşmadan geçtiğini biliyoruz. Yani üretim ayağındaki gelişmeyi, ulusal ve uluslararası düzeyde satış pazarlama ağlarına sahip güçlü kuruluşların, merkezlerin ortaya çıkmasının takip etmesi icap ediyor.
Garden Koala’nın sektöre etkisi…
Son yıllarda Garden Koala bu yönde çok ciddi adımlar atarak öne çıkmıştı. Geçtiğimiz aylarda yaşadığımız bir gelişmeyle de Garden Koala iki ortaklı yapısına son verdi. Konu üzerine konuştuğumuz Garden Koala Genel Müdürü Fatih Çiçek şunları söyledi: “Biz birlikte çalışmaktan da memnunduk. Ancak gelişmeler bir yerde karar mekanizmasını zorlamaya başlayınca çözüm arandı. ‘Hayırlısı neyse o olsun’ dedik. Görüşmeler neticesinde biz, diğer hisseleri de (Ayvalı Seracılık) devraldık. Garden Koala Türkiye’nin sektörel ve mesleki birikimini temsil ediyor
Bu değerin, bu birikimle yoluna daha olumlu adımlar atarak devam etmesi gerekiyor. Bugün bulunduğumuz düzeye ulaşmamızı sağlayan çok büyük bir şansımız olduğunu eklemeliyim. Kurucumuz ve amcam Mehmet Çiçek ile babam Yusuf Çiçek… Bilgi ve tecrübeleriyle her zaman yanımızda oldular. Bizler onların desteğiyle, çıktığımız yolda hiç yalnız kalmadık. Sizin aracılığınızla bir kez daha kendilerine teşekkürü borç bilirim.”
Garden Koala’nın partnerleri de memnun…
Garden Koala, 2012 yılında Türkiye’nin en büyük süs bitkisi pazarlama şirketi olan Ayvalı Seracılık’a %50 hissesini devrederek üretim ve pazarlamayı entegre hale getirmiş ve Türkiye’nin örnek bir üretim ve pazarlama kuruluşu haline gelmişti. Seralarında oluşturduğu Türkiye’nin en büyük ve en iyi bahçe marketi, Çukurova Bölgesi’nin yanı sıra yurtdışının da ilgisini çekmişti. Garden Koala’nın bahçe marketindeki ticari yoğunluğu, kuruluşundan bugüne giderek gelişme kaydettiğini gösteriyor. Bu dergiyi yayına hazırlarken üretim ve satış bölgelerini mutlaka geziyoruz. Üreticilerle ve diğer sektör bileşenleriyle bir araya geliyoruz. Özellikle üreticilerden gördüklerimiz, duyduklarımız bizi çok sevindirdi. Çünkü güven veren bir satış pazarlama kuruluşuna ürünlerinin satışını yapmaları insanları rahatlatıyor. Muhabbeti bol bir sektörümüz var diyelim. Bu muhabbetlerdeki hemen bütün yorumlar olumluydu diyebiliriz.
Başarısı sektörün de başarısı…
Garden Koala bütün sektörün yakından takip ettiği ve birçok konuda sektöre öncülük yapmış bir kuruluşumuz. Garden Koala Genel Müdürü Fatih Çiçek’ de çocuk yaşta mesleğin ve sektörün içinde pişmiş ve olgunlaşmış genç bir adam. Bu görüşmemizde de anlattıkları sektör adına bizi mutlu etti. Özellikle, bu meslekte öğrenmenin, öğrenmeye açık olmanın altını çizmesi bizim için, bir yönetici olarak onun kalitesini ve yaklaşımını gösteren en önemli noktaydı diyebiliriz. Bize göre Garden Koala’nın başarısı sektörün de başarısıdır. Sektörün gelişmesi benzer başarılı firmaların çoğalmasına da bağlı. Garden Koala’ya ve genç genel müdürüne bütün içtenliğimizle başarı diliyoruz